Світ творчості


                        Сучасний урок - спільна творчість учителя й учнів













                    
                               Творчості іскру і віру у себе  в  серці зумій  запалить

Створення фанфіків на уроках літератури як один із засобів розширення читацької свідомості учнів
          
Немає  абстрактного  учня, і  виховання  полягає  в  тому, щоб  розкривати  сили  й  можливості  кожного  учня, дати  йому  радість  успіху в  розумовій  праці… В. Сухомлинський
Фанфік або фанфікшн (від англ. fan — фанат і fiction — художня література) –  різновид творчості фанатів популярних творів мистецтва, похідний літературний твір, заснований на якомусь оригінальному творі (як правило, літературному або кінематографічному), використовує його ідеї сюжету і (або) персонажів.
Формування пізнавальних умінь і навичок у процесі написання фанфіка

Використання фанфіку на уроках літератури дозволить:
•підвищити інтерес до читання художніх творів;
•створювати «ситуації успіху» для учнів, які не впевненні в собі, мають низьку самооцінку, не активні на уроці;
•перенести акценти з розважальної функції літератури як мистецтва на пізнавальну, виховну й комунікативну функції;
•формувати критичне мислення;
•розвивати читацьку зіркість, розуміння внутрішньої логіки й визначеності твору як на рівні сюжету, так і на рівні характерів;
•побороти списування;
•поглибити знання з теорії літератури.
•розвиває творчі здібності;
•потребує самостійної роботи у виборі тем, образів;
•навчає вмінню лаконічно висловлюватися;
•формує інтерес, бажання розвиватися, бачити свої успіхи;
•виховує самооцінку, надає можливість побачити свої здібності, розвиває впевненість у  собі.
 Переваги і можливості фанфіку:
•вимагає від дітей знання оригінального твору;
•змушує шукати «своє» серед «чужого»;
•викликає на герць авторитет автора, тому сприяє самореалізації;
•дає можливість оцінити чужу працю і талант;
•розвиває або породжує нові чуттєві струни дитячої душі;
•допомагає вжитися в образ, зрозуміти сутність героя зсередини;
•навчає звертати увагу на «інший бік медалі», знайти новий ракурс;
•спонукає роздивитися деталь, яку залишив на узбіччі майстер для
читачів;
•вдосконалює творчі здібності дітей.
Творчі завдання:
•написати своє продовження твору;
•переписати його фінал;
•ввести нових героїв у тканину
•змінити характер героїв протилежний;
•переробити сюжет;
•запропонувати нові пригоди літературних героїв;
•змінити оповідача твору
•написати листа герою тощо.



Фанфік «Книга в житті Ж. Сореля»

Справжнім другом  Жульєна була книга. Він міг читати її годинами, потім довго розмірковувати над прочитаним.  Жульєн носив її всюди і завжди. Навіть в той роковий день, коли він вирішив стріляти в пані де Реналь, він узяв з собою свою улюблену книгу «Війни Наполеона». Він був переконаний, що його талісман йому допоможе. Він говорив з книгою як з живою істотою: «Як ти гадаєш, книго, я правильно роблю? Можливо, я помиляюсь? Чого ти мовчиш, ти мене підтримуєш?» Церква. Постріл. В’язниця.  Зазвичай його рука потягнулась до кишені, але книги там не було.  Невже він загубив свою книгу? Як тепер без книги? Що робити? Як бути? Жульєн заплакав. Він почав благати вартових повернутися в церкву і знайти книгу, але вони не звертали на нього ніякої уваги. А от одному з охоронців стало насправді жаль юнака, який так благав знайти якусь книгу і  він пішов на місце злочину і приніс книгу. Жульєн прижимав книгу до грудей і читав, читав… яке це щастя, насолода, радість», - шепотів він. Вмирати буду тільки зі своєю улюбленою, найдорожчою книгою».
                                                      Учениця 10 класу Сапун Валерія  

Фанфік «Книга в житті Ж. Сореля»

Жульєн Сорель сидів на березі річки. Він читав книгу. Книги приваблювали і захоплювали, хвилювали і бентежили його полум’яну душу. «Який я щасливий, що можу тримати в руках цю величаву книгу, перегортати сторінки, насолоджуватись читанням», - так думав Сорель, коли читав свою улюблену книгу Біблію.  Він вважав цю книгу святою, унікальною, неперевершеною, бо ця книга від Бога. Він усюди носив з собою Біблію. «Яким же прекрасним даром є Біблія!» - вигукнув Сорель. Він не міг відірватися від книги, хоча прочитав її від початку до кінця і з легкістю цитував  з будь-якого місця. Жульєн перегорнув останню сторінку Святого Письма. Завтра він знову прийде сюди і читатиме вкотре Новий Завіт, хоча знає його назубок.  
                                                                     Учениця 10 класу Петришина Уляна

Фанфік «Гобсек»
Пізній вечір. На вулиці холодно. Дощ. Гобсек подивився у вікно і побачив жебрака. Він наближався до його воріт. «Знову буде просити милостиню? Не буду відчиняти», - думав Гобсек. Бідолага довго стукав, щось кричав, а Гобсек спостерігав за ним. Хвилин тридцять він стояв перед будинком Гобсека, але так ніхто і не вийшов. Чоловік  пішов геть. А Гобсек довго дивився на самотню фігуру бідного чоловіка. «Куди він пішов? Чи є в нього будинок? – ця думка чогось не виходила у Гобсека з голови.  – Чому я постійно думаю про нього? Для чого це мені?». Гобсек довго не міг заснути, думки плутались в його голові. Зранку цей чоловік знову стояв біля воріт Гобсека. Коли Гобсек вийшов і побачив перед собою худого блідого юнака, який тремтів від голоду і холоду, його крижане серце  розтануло. Він протягнув йому гроші. Це був перший крок Гобсека у нове життя.  
                                                                               учениця 10 класу Косаренко Ія
Фанфік «Гобсек»
Останнім часом Гобсека щось турбувало, він ходив як водою облитий. І щоб якось розрадити свої думки, він запросив у гості Дервіля.  Він відразу побачив, що з Гобсеком відбувається щось неладне.
-         Гобсеку, що сталося, чому ти такий загадковий?
-         Мій друже, я хочу довірити тобі таємницю. Дервіль ніколи не бачив Гобсека в такому стані: його жовтаве обличчя раптом почервоніло, маленькі очі несподівано перетворилися на великі. Він почав голосно говорити.
-         У мене на другому поверсі є потаємна кімната. Там знаходиться золото, багато золота. Весь час мені не дає спокою думка: для чого я прожив, що буде з  золотом після моєї смерті, хто буде ним володіти? Я хочу віддати тобі ключ від схованки. Прошу тебе, Дервілю, після моєї смерті віддай золото в дитячий будинок та роздай милостиню бідним. Золото не принесло мені щастя, нехай воно принесе користь іншим. У Дервіля і мову відібрало від почутого. Невже це батечку Гобсек віддасть золото?

Гобсек помер. Дервіль відніс золото в дитячі будинки, роздав бідним.   
                                                                     учениця 10 класу Сапун Валерія


      Фанфік     «Ляльковий дім»

Весна. Ранок. Природа неквапливо пробуджується від зимового сну. На вулиці ще прохолодно й сиро, земля вогка від недавнього снігу, лише де-не-де чути тихе кування зозулі. Дія відбувається в парку. Більшість людей метушливо поспішають по справах, тільки поодинокі пари спокійно прогулюються широкими стежками. Нора неквапливим кроком йде на роботу, поглядаючи навкруги. Замріявшись, жінка не помітила як зіткнулася з якимось чоловіком. Коли вона відійшла, то не повірила своїм очам. Цим нікчемним на вигляд «стариганом» виявився її колишній чоловік Торвальд. Він привітно посміхнувся й несміливо перший почав розмову.
-         Доброго ранку, Норо…
-         Доброго ранку, Торвальде. Вибач мене за мою неуважність, я не хотіла, щоб ми зіштовхнулися.
-         Нічого, Норо. Ти кудись поспішаєш?
-         Так, я йду на роботу. Я отримала вакансію редактора в місцевій газеті.
-         Це чудово. Не думав, що в тебе є хист до цього.
-         Звісно, ти ніколи не цікавився моїми улюбленими заняттями.
-         Норо, я б не хотів зараз згадувати минуле, а ти починаєш мене обвинувачувати.
-         Добре. А як твої справи, Торвальде? Якщо чесно, ти не дуже добре виглядаєш.
-         Ти маєш рацію. Після нашого розлучення мої справи пішли шкереберть: я втратив роботу, повагу людей та більшу частину своїх статків.
-         А як діти? Я часто їм телефонувала, але мені так ніхто і не відповідав. А ти віддавав ті подарунки, котрі я надсилала їм на свята?
-         З дітьми все добре. Вони дуже хочуть, щоб ти повернулася. І я також…
-         Торвальде, що ти говориш? Ми розлучені з тобою вже три роки, а ти до сих пір бажаєш, щоб я повернулася?
-         Так, Норо. Після того як ти пішла, все моє життя змінилося. Я відчуваю, що втратив своє натхнення, свою музу, частинку своєї душі.
-         Торвальде, наше з тобою подружнє життя лише здавалося ідеальним. Насправді, ти не кохав мене так, як я б того хотіла. Ти сприймав мене виключно як ляльку, а не людину із своїми переживаннями, проблемами, мріями.
-         Вибач мене, Норо. Я дуже шкодую, що так поводився. Лише коли втратив тебе, моя білочко, почав цінувати все те, що ти робила для мене та наших дітей. Я благаю, повертайся в родину.
-         Вибач, Торвальде, але я не хочу слухати твоїх вмовлянь. Більше я тебе не кохаю. Свобода дала мені крила і натхнення. Тепер я – живу справжнім повноцінним життям.
-         То повернися хоча б заради дітей…
-         Дітей я дуже люблю і обіцяю часто їх навідувати, але до тебе не повернуся ніколи в житті. Я хочу пожити для себе. Не будучи лялькою в твоєму домі.
-         Але ж, Норо…
-         Торвальде, свій вибір я зробила вже давно. А зараз вибач, я поспішаю.
                                                                  учениця 11 класу Данилюк Карина







                 


          



                                                       Лист літературному герою
Дорогий Прометею!
Прочитав про твій подвиг і душа наповнилась щирою вдячністю і захопленням. Який ти сміливий, безстрашний, не побоявся піти проти самого Зевса!  Я не знаю нікого більш сміливішого за тебе, а, на жаль, більше бачив боягузів.
Я жадібно читав про те, як ти викрав божественний вогонь і приніс його людям. Я хвилювався, переживав, коли ти переносив страшні муки. А подумки поставив собі запитання: «Чи зміг би я так , як ти?»
Щиро вдячний тобі, що ти дав людям життєдайний вогонь, навчив будувати світлі житла, плавати на човнах, добувати мідь, срібло і золото, знаходити шлях за зорями і за летом птахів, лікувати цілющим зіллям, напинати вітрила, полювати лісову звірину, приручати тварин. Усі ці дари зробили людей сильними, впевненими у собі, підняли їхній дух. Впевнений, знання і надію ти дав людям не тому, що хотів досадити Зевсу. Все це ти зробив заради людей, щоб вони самі могли захиститися від ворожих сил природи, які уособлювали в собі боги-олімпійці. Ти став символом людини, яка готова до самопожертви заради інших.
Я схиляюся перед твоїм подвигом і теж хочу бути схожим на тебе, тому у своєму житті буду намагатися робити якомога більше добра іншим людям.

 Тилик Данило учень 6 класу

Дорогий Скрудже! Вирішив тобі написати, бо щемливі почуття переповнюють мою душу. А все тому, що нещодавно я прочитав твір Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі», де головним героєм є саме ти. Тому вже разом з тобою ми мандрували у просторі й часі.
І ось Дух Минулого Різдва повів нас до школи, і ти побачив самого себе. Жаль і тривога не давали мені спокою, адже я зрозумів, що в дитинстві ти був позбавлений батьківського тепла, піклування родинного кола. Ти був дуже самотній, в тебе не було друзів, а друзями були лише герої прочитаних книг. Я впевнений, що оця самотність і призвела тебе до того, що гроші стали єдиною метою твого життя. Ось чому дуже злився на тебе, бо жадність і жорстокість стали твоїми ланцюгами. А ще я був вражений твоєю байдужістю до оточуючих. Тому правий був твій племінник, який сказав: «…зло, що він робить, карає його самого».
         Я пильно спостерігав за тобою, коли Дух Теперішнього Різдва привів тебе у сім’ю Кретчета і племінника. І тут ти побачив, як люди святкують Різдво, що вони щасливі. Я переконався, що настрій твій змінюється. Ось саме тоді в душі моїй зажевріла ниточка надії на краще.
Я часто давав Скруджу поради, що насправді є найціннішим в житті людини, що багатство ніщо в порівнянні з тими цінностями, якими володіють бідні люди, і лід  у його душі починає танути.
А ще я був свідком, як тебе налякали видива Духу Майбутнього Різдва, коли ти побачив надгробний камінь зі своїм прізвищем. Ти правильно зробив, що вирішив розірвати путу того «ланцюга», яким був скований на початку твору і перетворив своє життя на гірлянду добрих справ. Ось за це ти молодець, що не розкіс, не закам’янів, а змінив життя на краще.
Моїм радощам не було меж, бо ти став жити у мирі та злагоді, став добрим, милосердним, справжньою людиною. Під впливом різдвяної подорожі ти, Скрудже, став щасливим. А раз ти щасливий, то радію і я.
Наближається одне з найпрекрасніших свят – Різдво. Хочу привітати тебе з цим святом. Хай над тобою буде Боже благословення, його любов та ласка.
Данило Тилик, учень 6 класу Верхньотерсянської школи


Дорогий Прометею!
Я дуже вдячний тобі за те, що ти допомагав людям в той час, коли боги не звертали на них ніякої уваги. Ти навчив людей всьому необхідному: лікуватися цілющим зіллям, знаходити путь по зорях, добувати із землі мідь, золото й срібло та користуватися щедрими дарами природи. Ти знав, що тебе покарають за те, що ти принесеш людям вогонь, але це тебе не зупинило.Ти був розумним, безстрашним та благодушним. Я дуже пишаюся твоїми вчинками і хочу бути схожим на тебе.
З вдячністю учень 6 класу Черненко Руслан

Доброго дня, шановний Прометею!
Я схиляюся перед твоїм подвигом і вважаю, що ти став вічним символом мужності, шляхетності, благородства, великодушності, символом людини, яка готова до самопожертви заради інших.. Ти – герой, якому людство зобов’язане всіма благами цивілізації, адже ти пожертвував своїм щастям заради щастя людей без міри їх люблячи.
Сьогодні в честь тебе, Прометею, називають людей, які несуть радість та щастя іншим, які готові віддати усе за краще життя оточуючого світу.
Я теж хочу бути схожою на тебе, Прометею, тому буду старатися не заподіяти нікому зла, а нести добро, любов, радість, милосердя.

З повагою учениця 6 класу Лазрян Аміна 




 Доброго дня, дорогий Франческо Петрарка!
Нещодавно познайомився з Вашою «Книгою пісень». Кожен сонет – маленька поема про вічне почуття на Землі – кохання. Ваша творчість змусила мене замислитись над своїм життям. Я б теж хотів зустріти на своєму життєвому шляху Лауру. Ваше кохання до неї – це взірець відданості, чистоти . Нам, молоді 21 століття, треба вчитися на вашій поезії. Нам так не вистачає справжніх почуттів, емоцій! Ваша збірка закликає до любові, справжньої, відкритої, вірної, ніжної.
Як не любов, то що це бути може?
А як любов, то що таке вона?
Ці рядки, переконаний, нікого не залишать байдужими. Ваша творчість ще багато років буде зворушувати не одну юнацьку душу. Оспівуючи прекрасні почуття, ви стверджуєте, що справжнє кохання в житті людини буває тільки один раз.  Вдячний вам, незабутній Франческо, за неперевершені сонети. Ваші твори назавжди залишаться в моєму серці.
З повагою учень 8 класу Релушко Олександр
















Реклама книги
Вчіться діти: мудра книжка
Скаже вам чогось багато
З того, що колись другими
І посіяно й пожато.
 Я. Щоголів

Друже!  «Хто хоче знати майбутнє, мусить знати минуле»,  – говорить народна мудрість. «Життя починається з дитинства, а література – з міфів і казок». Міфи Стародавньої Греції є одними з найцікавіших міфів світу.  Чи відомо тобі, що майже всі назви сузір’їв пов’язані з давньогрецькими міфами.  А скільки подвигів здійснив Геракл? Як з’явився  острів Ікарія та Ікарійське море? Що у сучасній мові означає орфей? Що значить вислів «Прокрустове ложе»? Про все це ти можеш дізнатись, коли прочитаєш книгу  відомого російського історика, письменника та педагога Миколи Альбертовича Куна «Міфи Давньої Греції». Не гай часу, а поспішай до бібліотеки – храму добра і знань.
                                                                      Тилик Данило, учень 6 класу

... Любіть книгу, вона полегшить вам життя, по-дружньому допоможе розібратися у строкатій і бурхливій плутанині думок, почуттів, подій, вона навчить вас поважати людину і самих себе, вона надихає розум і серце почуттям любові до світу, до людини.
                                                                                      Максим Горький

 Чи знаєте ви, друзі, що були на світі і кам'яні книги? Це закони вавілонського царя Хаммурапі, записані за 2000 р. до н. е. на кам'яному стовпі висотою 2 м., вагою 10 т. Сьогодні цей текст можна розмістити на 50 сторінках середнього розміру. Найбільше видання в світі – багатотомна збірка „Акти і публікації Британського парламенту 1800 – 1900 рр.” вагою 31 т. Щоб їх прочитати треба 6 років затратити. На оправу цих книг пішла шкіра 34 тисячі кіз. Найбільша у світі книга – німецький атлас 1661 року вагою 120 кг. Також німецькими поліграфістами видано найменшу книжечку форматом 2 мм. А перлиною слов'янської поліграфії є книжка байок Леоніда Глібова, що була видрукована 140 років тому, розмір якої трохи більший за звичайну марку. Читайте, читайте й читайте!
                                                                           Коротун Анна, учениця 9 класу

Друже! Чи погоджуєшся ти зі словами А. Франса, що словник – це весь всесвіт в алфавітному порядку”, “Якщо добре поміркувати, словник – це книга книг!» В перекладі з латині слово  «словник» означає «колекція слів». Словники виникли дуже давно. В Україні словники «незрозумілих слів» з’явилися ще у часи Київської Русі, в ХІІІ столітті. Максим Рильський, поет, лексикограф, звертався до нас:
                 Не бійтесь заглядати у словник:
                          Це пишний яр, а не сумне провалля…
Раджу кожному з вас відкривати словник В. Даля, Б. Грінченка. Це наші надійні друзі і помічники.
                                        В борінні, у горінні, в горі, друзі,
    Не біймось заглядати в словники!     
  (Степан Литвин)
                                                               Данилюк Карина, учениця 11 класу

Друже! Якщо сумуєш, не знаєш чим зайнятись  – на повних парусах поспішай до шкільної бібліотеки! Недаремно  давні єгиптяни називали їх “аптеками для душі”, тому що книги робили людську душу благородною, а розум сильним. Нещодавно наша бібліотека отримала нову книжку – «Література Гуляйпільського краю». Її автори наші земляки – О. І.  Горпинич, І. К. Кушніренко. Не зволікай, залюбки прочитай. Ця  книга – криниця мудрості. Черпни з неї жагучості, добра, наснаги. Пам’ятай, що  золото здобувають із землі, а знання – із книг. Ця книга потрібна тобі як повітря, як світло. З нею цікавіше та змістовніше жити.
                                                  Мельніченко Анна, учениця 11 класу

Шановні читачі! Хочете бути  ерудованою людиною ? Беріть приклад з найвідомішого американського письменника Рея Дугласа Бредбері. Свого часу, майбутній класик американської літератури систематично відвідував бібліотеку, де жадібно всотував знання і став, у такий спосіб, енциклопедично освіченою людиною - сам письменник напівжартома називає себе «бібліотечним випускником». Насолоджуйтесь читанням, поринаючи у світ знань і фантазії. Книги творять людину, навчаючи її мудрощам й доброти.
                                                        Подворко Катерина, учениця 8 класу

Завжди було і буде вічне – дитина з книжкою в руці. 
Дмитро Чередніченко

Увага!!! Всім! Всім! Юні читачі! Знайомтесь!  «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА»  –  це перше приватне дитяче видавництво незалежної України. Заснував видавництво відомий український поет Іван Малкович. Які розкішні ілюстрації! Їх, здається, можна роздивлятися годинами. Не зволікайте! Замовляйте улюблені книги за адресою: Дитяче видавництво «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» . вул. Басейна, 1/2
Київ 01004. Україна. Тел.: (044) 234 11 31Факс: (044) 235 01 05 E-mail: ivanababa@i.ua. Купуймо, читаймо книги, бо у них мудрість, розум, знання людства, які створювалися впродовж тисячоліть.
           
                                               Подворко Анастасія, учениця 8 класу

Творча робота, не дивлячись на складність, є чудовою і піднесеною працею. 
                                                                                               М. Островський
Творчості, як і будь-якої діяльності, можна навчитися.
                                                                                           Г. Альтшуллер
    Даймонд
       Даймонд – творча  робота, семирядковий «вільний» вірш.
                                             Алгоритм складання:

ž Перший та останній рядки – іменники–антоніми.
ž Другий рядок  – 2 прикметника чи дієприкметника, що відносяться до першого іменника.
 Третій рядок – 3 дієслова, що відносяться також до першого іменника.
Четвертий рядок – два протилежних за змістом непоширених речення, в якості підметів виступають іменники з першого та останнього рядків.
П’ятий та iшостий – дзеркально повторюють 2-ий та 3-ій, тільки відносяться вже до останнього іменника.
Даймонд (Брати Грімм "Пані Метелиця")
1. Пасербиця.
2. Працьовита, добра.
3. Працює, допомагає, отримує.
4. Пасербиця - уособлення людських чеснот. Рідна дочка - уособлення людських вад.
5. Лінуєтья, грубить, заздрить.
6. Ледача, груба.
7. Рідна дочка.
                                                         Шрамко Данило, учень 5 класу
Даймонд (Брати Грімм "Пані Метелиця")
1. Пасербиця
2. Щира, ввічлива.
3. Виконує, поважає, вибачає.
4. Пасербиця - працелюбна. Рідна дочка - ледащиця.
5. Не поважає, не бажає, не працює.
6. Корислива, зла.
7. Рідна дочка.
                                                         Бодня Вікторія, учениця 5 класу
Даймонд (Ф. Достоєвський "Злочин і кара")
1. Кара.
2. Справедлива, жорстока.
3. Карає, змушує, мучить.
4. Кара - докори сумління. Злочин -  тяжке беззаконня.
5. Вбиває, грішить, спустошує.
6. Великий, смертельний.
7. Злочин.
                                             Сапун Валерія, учениця 10 класу







 Постери як засіб розвитку творчо-пізнавальних інтересів


Що дає використання постерів на уроках?
v  Допомагають дітям отримати додаткові бали (12б.), які покращать тематичну оцінку.
v  Навчають вдумливому читанню, умінню мислити.
v Навчають самостійній роботі з прочитаним твором та різними джерелами інформації. Адже постер - це своєрідний проект, але індивідуальний.
v  Навчають творчості. Творчість у всьому: виборі картинки, гасла, написанні рекламного тексту, підбору шрифту, оформленні роботи .




Талант розвивається з почуття любові до справи.
                                                                               Максим Горький  

До уваги читачів!


Чи хотіли б ви мати справжнього друга? Прочитайте роман видатного
французького письменника, одного із засновників пригодницького
роману і фантастики, - Жуля Верна. У цьому творі розповідається про
небезпечні й романтичні пригоди Діка Сенда, юного капітана шхуни
«Пілігрим», який був бідним сиротою, а став справжнім героєм, він
зумів подолати чимало труднощів і небезпек, урятував багатьох людей
від неминучої смерті.

              Роботу виконала учениця 6 класу Подворко Анастасія



Зверніть увагу!
Вам подобаються детективи???
Тоді прочитайте твір Артура Конан Дойля
“Собака Баскервілів”!!!



У ньому розповідається про прокляття роду Баскервілів та про містичну собаку, яка не дає спокою головному герою твору. А ще у цьому творі задіяний найрозумніший детектив усіх часів
Шерлок Холмс та його помічник доктор Ватсон, що розслідують таємничу смерть сера Чарльза Баскервіля.

Раджу прочитати всім!!!



Що робити, коли  життя кидає Вам жорстокий виклик? Коли раптом в силу певних обставин Ви опиняєтесь на безлюдному острові? Тоді згадайте про Робінзона Крузо! Даніель Дефо провів свого героя через низку випробувань і довів, що невтомна праця та розум можуть звершити диво. Його герой не тільки не деградував, а навіть удосконалився, позбувшись багатьох недоліків цивілізованого суспільства. Тільки завдяки своїй праці, своїй вірі в спасіння Робінзон Крузо витримав випробування і залишився живим.

                                                                учениця 6 класу Купріянова Любов

Фундаментальна мета сучасної освіти полягає не  в наданні учням інформації, а в тому, щоб розвивати в них критичний спосіб мислення.
                                                                            Д. Дьюї

Слово "сенкан" походить від фр. слова "п’ять" і означає неримований вірш у п’ять рядків на запропоновану тему.
Зміст сенкану:
1. Іменник (тема).
2. Два прикметники (яке воно?)
3. Три дієслова (що воно робить?)
4. Фраза-висновок з чотирьох слів.

5. Іменник-синонім до теми.
Винайдено сенкан в США на початку ХХ ст. Основоположницею жанру і творцем цієї поетичної форми є американська поетеса Аделаїда Крепсі (1878-1914), пошановувачка східної культури, словесник, викладач основ поетики. Книга «Сто віршів Стародавньої Японії» та знайомство з японськими жанрами хоку і танка надихнули її на створення власного оригінального поетичного стилю – стансу, який складався з п’яти рядків і містив 22 склади. Сенкани ввійшли до її збірника «Поезія» («Verse»), який був виданий в 1914 році вже після смерті поетеси, скоро став надзвичайно популярним у всьому світі та кілька разів перевидавався. Америанське походження цієї форми під впливом японських мініатюр призвело до того, що іноді сенкан ще називають «американське хоку».
 Переваги сенкану:
 - алгоритмічність;
- доступність різним віковим категоріям (практику складання сенканів з учнями використовують навіть вчителі початкової школи);
- спосіб на будь-якому етапі уроку, вивчення теми, перевірити, що знаходиться в учнів на рівні асоціацій;
- міцний інструмент для рефлексії;
- не потребує великих часових затрат;
- допомагає створити ситуацію успіху;
- дозволяє відчути себе хоча б на мить творцем;
- виходить майже у всіх.

Сенкан
Влучний, лаконічний.
Осмислює, синтезує, захоплює.
Пригадай: стислість – сестра таланту.
Прийом.

Прометей. 
Сильний, розумний. 
Віддав життя, порушив заборону, приніс вогонь на землю.
 Його вогонь палає і сьогодні. 
Рятівник.

Тарас Бульба 
Справедливий , сміливий. 
Захищає, б’ється, умирає.
 Він – гордість для синів. 
Патріот. 

Шерлок Холмс 
Рішучий, винахідливий. 
Знаходить, допомагає, розкриває. 
Його метод безпомилковий.
 Детектив. 

Робінзон Крузо. 
Мужній, сміливий.
Майструє, виживає, полює. 
Він загублений на острові. 
 Самітник. 

Доріан.
 Самозакоханий, нещасний. 
Марніє, втрачає, помирає.
 Не розуміє, що життя минає.
 Красень. 

Безіл. 
Молодий, талановитий. 
Причаровує, захоплює, створює.
 Бездоганний портрет сотворив.
 Геній 


Гобсек. 
Жадібний, владний.
 Грабує, накопичує, рахує.
 Він – справжній скнара.
 Лихвар. 

Родіон Раскольніков.
 Бідний, підлий.
 Вбиває, грабує, боїться. 
Він не має права на вбивство.
 Студент. 

 Нора. 
Покірна, слухняна. 
Доглядає, піклується, кохає
Все життя її – ляльковий дім.
 Лялька.

 Еліза. 
Неосвічена, бідна.
 Вчиться, виховується, кохає.
 Змінюється на краще. 
Галатея. 

 Хігінс. 
Егоїстичний, самозакоханий.
 Зневажає, навчає, кохає. 
Природжений учений. 
Пігмаліон. 

Хельмер. 
Твердий, самозакоханий.
 Грається, засуджує, бавиться. 
Для нього Нора – іграшка.
 Директор.

Гамлет
Розумний, нерішучий.
Думає, бореться, гине.
Хоче врятувати світ від зла.
Герой.

Гамлет.
Молодий, сильний.
Думає, мстить, гине.
Справжній герой у боротьбі зі злом.
Людина.



Комментариев нет:

Отправить комментарий