Обдаровані учні

Згідно перспективного плану роботи з обдарованими і здібними учнями я планувала розв’язування психолого-педагогічних ситуацій, моделювання психологічних завдань, корекцію психолого-педагогічних особливостей учнів шляхом індивідуальної роботи, залучення учнів до пошуково-дослідницької роботи, роботи з додатковими джерелами (Інтернет-ресурсами).

В міжатестаційний період з 2008- 2013 року  я працювала з учнями : Мофою Юлією, Широких Михайлом, Петришиною Ульяною, Сапун Валерією, Данилюк Кариною, Мельниченко Анною, Шаповал Альоною, Коротун Кариною, Засіменко Яною, Прихідько Кариною, Бойко Юлією,Бойко Анною, Боднею Вікою. Коротун Анною;  велась підготовка до участі в шкільній, районній  олімпіаді з російської мови та літератури, у Всеукраїнському конкурсі «Лукоморье», у районній олімпіаді «Юні знавці Біблії», у районному конкурсі ораторського мистецтва «Всех долговечней царственное слово», до участі у гуманітарному конкурсі «Космічні фантазії».  Постійно готую учнів до районного огляду художньої самодіяльності у номінації «Художнє читання». У 2009 році нагороджена подякою відділу освіти за розвиток творчих здібностей учнівської молоді та результативну роботу щодо залучення учнів до участі в обласному фестивалі «Сузір’я втілених надій», «Мій спів тобі, мій краю рідний!» та конкурсу-виставки «Знай і люби свій край!» в рамках Всеукраїнського огляду художньої творчості «Таланти твої, Україно!». У 2010 році виборола І місце в районному конкурсі «Я і мої учні – команда творчих, талановитих працелюбних». У 2010 році була нагороджена грамотою Гуляйпільської районної адміністрації за результативну роботу з обдарованою учнівською молоддю та високий рівень підготовки школярів до участі у районному фестивалі учнівської молоді «Сузір’я втілених надій». У 2012 році нагороджена дипломом за активну участь у районному огляді дитячої та юнацької творчості «Таланти твої, Запорізький краю» та інсценізацію фольклорного свята «Ой, на Івана, та й на Купала».

    В роботі з учнями використовувались форми роботи: групові та індивідуальні заняття на уроках і в позаурочний час;  інтерактивне навчання («запитання – відповідь»), прийом  «Незавершене речення», розвивальні творчі ігри.
Серед методів навчання обдарованих учнів превалює самостійна робота творчого характеру, пошуковий і дослідницький підходи до засвоєних знань, умінь і навичок. Підготовка передбачала розв’язання таких завдань -  доолімпіадний період, який починається на початку навчального року.
Підготовка включає:
1. Вирівнювальні підготовчі заняття щодо повторення задач минулого олімпіадного сезону, уведення в групу олімпіадників нових учнів. Ця робота включає як індивідуальні, так і диференційовані форми. Обов’язковою є також робота в групах.
2. Розв’язування завдань І та ІІ етапів попередніх олімпіад.
3. Проведення занять у формі «міні олімпіад» для поступового психологічного налаштування учнів. Також під час підготовки зверталась увага на повторення вивченого матеріалу, на предметний зміст, програму, учню були запропоновані творчі завдання.
         У вересні-листопаді продовжувалась робота з обдарованими та здібними учнями. У ході діагностування, анкетування було виявлено категорію учнів, які мають інтерес, схильність до світової літератури та російської мови:
1.     Коротун Анна
2.     Петришина Ульяна
3.     Сапун Валерія
4.     Данилюк Карина
5.     Шаповал Альона
6.     Коротун Карина
7. Засіменко Яна
      8.Прихідько Карина

 Під час опрацювання програмового матеріалу залучаю до творчої пошукової роботи з використанням випереджальних завдань, активно залучаю до участі у олімпіадах, Всеукраїнських конкурсах.
Результати участі у Всеукраїнського конкурсі
«Лукоморье» 2011-2012 н.р.

Сапун Валерія
Клас
Конкурс
Результат
Петришина
Ульяна
5
Всеукраїнський конкурс «Лукоморье»
Учасник
Данилюк Карина
6
Всеукраїнський конкурс «Лукоморье»
Учасник
Боровик Альона
6
Всеукраїнський конкурс «Лукоморье»
Учасник
Мельниченко
Анна
6
Всеукраїнський конкурс «Лукоморье»
Учасник
Черненко
Олександра
6
Всеукраїнський конкурс «Лукоморье»
Учасник
Хохлов
Валентин
6
Всеукраїнський конкурс «Лукоморье»
Учасник
Шаповал
Альона
7
Всеукраїнський конкурс «Лукоморье»
Учасник
Коротун
Карина
7
Всеукраїнський конкурс «Лукоморье»
Учасник
Засіменко
Яна
7
Всеукраїнський конкурс «Лукоморье»
Учасник
Бондаренко
Катерина
7
Всеукраїнський конкурс «Лукоморье»
Учасник
Шрамко
Руслан
7
Всеукраїнський конкурс «Лукоморье»
Учасник
Прихідько
Карина
9
Районна олімпіада з російської мови та літератури
ІІІ місце
Прихідько
Карина
9
Районна олімпіада «Знавці Біблії»
ІІІ місце



Результати олімпіад, конкурсів у міжатестаційний період
 (2008-2014 рр.)



2007-2008 н.р.
Мофа Юлія
ІІІ місце
Районна олімпіада з російської мови та літератури
2008-2009 н.р.
Широких Михайло
ІІІ місце
Районна олімпіада з російської мови та літератури
2009-2010 н.р.
Широких Михайло
ІІІ місце
Районна олімпіада з російської мови та літератури
2010-2011 н.р.
Прихідько Карина
ІІІ місце
Районна олімпіада з російської мови та літератури
2011-2012 н.р.
Прихідько Карина
ІІІ місце
Районна олімпіада з російської мови та літератури
2011-2012 н.р.
Прихідько Карина
ІІІ місце
Районна олімпіада «Юні знавці Біблії»
2012-2013 н.р.
Прихідько Карина
ІІІ місце
Районна олімпіада з російської мови та літератури
2012-2013 н.р.
Ряховська Сніжана
ІІІ місце
Районний конкурс ораторського мистецтва «Всех долговечней царственное слово»
2013-2014 н.р.
Коротун Анна
ІІІ місце
Районна олімпіада «Юні знавці Біблії»
2013-2014 н.р.
Засіменко Яна
YІІ місце
Районна олімпіада з російської мови




Результати участі   у Всеукраїнському конкурсі «Лукоморье» (2013-2014 н.р.)

Коротун Анна
5 клас
Золотий сертифікат
Боднар Богдана
5 клас
Срібний сертифікат
Сапун Валерія
6 клас
Бронзовий сертифікат
Данилюк Карина
7 клас
Бронзовий сертифікат
Чучко Катерина
7 клас
Бронзовий сертифікат
Коротун Карина
8 клас
Бронзовий сертифікат
Шаповал Альона
8 клас
Бронзовий сертифікат

     Підвищення ефективності роботи з обдарованими учнями:

1. Підхоплювати думки учнів і оцінювати їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо.
2. Підкреслювати інтерес дітей до нового.
3. Заохочувати оперування предметами, матеріалами, ідеями. Дитина практично вирішує дослідницькі завдання.
4. Іноді ровесники ставляться до здібних дітей агресивно, це необхідно попередити. Найкращим засобом є пояснення здібному, що це характерно, і розвивати у нього терпимість і впевненість.
5. Розсіювати страх у талановитих дітей.
6. Стимулювати  і підтримувати ініціативу учнів, самостійність.
7. Створювати проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.
8. Під час занять чітко контролювати досягнуті результати та давати завдання підвищеної складності, створювати ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання.





З В І Т
учителя світової літератури та російської мови
                          Верхньотерсянської ЗОШ І-ІІІ ступенів
                           Мирошниченко Ірини Леонідівни про
                           підсумки роботи з обдарованими і здібними
                           учнями в 2014-2015н.р. році

  Відповідно до Указу Президента України “Про Програму роботи з обдарованою молоддю”, реалізація якого передбачає переорієнтацію вітчизняної системи освіти на гуманістичні, індивідуально орієнтовані та розвивальні освітні технології, змінюється ставлення до учнів, які виявляють неординарні здібності. Одним з пріоритетних напрямків у моїй роботи є виявлення, навчання та розвиток обдарованих дітей.
 Згідно плану школи та з метою пошуку, підтримки, розвитку творчого потенціалу, створення належних умов для виявлення та підтримки талановитої молоді, розвитку її інтересів, схильностей та природних обдарувань я спланувала та провела роботу  з обдарованими учнями, що забезпечило участь найбільш обдарованої учнівської молоді у І-ІІ етапі  олімпіад, у І етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН, у конкурсах різноманітного спрямування як на шкільному, так і на районному рівнях.
Велика увага надавалася розвитку в учнів навичок самостійної роботи з підручником, посібниками та іншою довідковою літературою.  Учні самостійно готували презентації  на уроки літератури і мови, повідомлення, невеликі власні дослідження та висловлювали особисті міркування щодо певної теми.
         Широко використовувала  на уроках  тестову форму перевірки знань, умінь і практичних навичок школярів та рейтингову систему оцінювання, сприяючи учнів до самооцінки і самоаналізу своїх знань та залучаючи їх до самоосвіти. Серед методів навчання обдарованих учнів превалює самостійна робота творчого характеру, пошуковий і дослідницький підходи до засвоєних знань, умінь і навичок.
У школі проведено шкільний етап предметних олімпіад з базових дисциплін.
З метою підготовки та участі переможців шкільних олімпіад в олімпіадах районного етапу у вересні – листопаді 2014 року було складено графік підготовки учнів до олімпіад.  Проводила підготовку учнів до олімпіад за складеним графіком. Це мало позитивні результати :
-         Мельниченко Анна (9 клас) – ІІІ місце в районній олімпіаді з російської мови;
-         Коротун Карина (10 клас) – І місце у І етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН;
-         Коротун Анна (7 клас) – І місце у конкурсі «Космічні фантазії»;
-         Коротун Анна, Малько Лілія (7 клас) – ІІ місце у районному конкурсі «Писанковий рай»;
-         Подворко Катерина – учасниця районного огляду художньої самодіяльності «Таланти твої, запорізький краю»

 Продовжувати  здійснювати цілеспрямовану цілорічну систематичну роботу по підготовці учнів в інтелектуальних змаганнях:
-         на уроках, в позакласній роботі впроваджувати індивідуальний, диференційований, особистісно-орієнтований підхід у роботі зі здібними учнями.
-          залучати здібних учнів до участі  в інтелектуальних змаганнях  різного рівня;
-         активізувати позакласну роботу з предмету.
-         для підвищення інтересу до вивчення предметів використовувати можливості позакласної роботи на основі індивідуальної, групової та масової роботи з учнями.
-         залучати школярів до науково-дослідницької роботи в Малій Академії Наук.
                                                               


Методичні рекомендації
«Як розвивати творчі здібності обдарованих учнів»


§  Підхоплювати думки учнів, оцінюючи їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість, інтерес до нового. 
§  Стимулювати і підтримувати ініціативу учнів, самостійність. 
§  Створювати проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.
§  Розвивати критичне сприйняття дійсності.
§  Вчити доводити починання до логічного завершення. 
§  Надавати можливість виконувати більше навчальних завдань з обов'язковим підвищенням їх складності (при цьому має бути витриманий оптимальний обсяг додаткової роботи, щоб уникнути перевантаження). 
§  Використовувати творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих занять, свят. 
§  Під час опрацювання програмового матеріалу залучати до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створювати розвиваючі ситуації. 
§  Активно залучати до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках. 
§  Впливати особистим прикладом. 
§  Пам'ятати, що "своєчасно знайти, виховати й розвинути задатки і здібності у своїх вихованців, своєчасно розпізнати в кожному його покликання - це завдання стає тепер найголовнішим у системі навчально-виховного процесу" (В.О. Сухомлинський). 





               Методики, які допомагають пізнати творчу, обдаровану дитину з                                                  креативністю її мислення.

ü Методика Векслера допоможе визначити рівень інтелектуальних здібностей.

ü Методика Кетелла допоможе оцінити інтелектуальні можливості дитини.
ü Методика Айзенка допоможе визначити рівень інтелекту.
ü Методика "Неіснуюча тварина" допоможе визначити, наскільки в дитини розвинена творча уява, оригінальність мислення, емоційний стан.
ü Методика "Прогресивні матриці Равена" допоможе визначити рівень аналітико-синтетичних умінь.
ü Анкета з визначення здібностей учнів за методикою американських вчених Хаана і Кафа допоможе визначити на основі співставлення з інтересами одноліток особливості спрямованості даної особистості.
ü Методика "Неіснуюча тварина" допоможе визначити, наскільки в дитини розвинена творча уява, оригінальність мислення, емоційний стан.
ü Методика "Прогресивні матриці Равена" допоможе визначити рівень аналітико-синтетичних умінь.

Комментариев нет:

Отправить комментарий