Автор: Мирошниченко Ірина Леонідівна
КЗ «Верхньотерсянська ЗОШ І-ІІІ
ступенів»
Гуляйпільської районної ради
Запорізької області
Освіта: вища
Спеціальність: російська мова і література
Кваліфікація: філолог. Викладач російської мови та літератури
Посада: вчитель російської мови та зарубіжної літератури
Стаж : 22 роки
Кваліфікаційна категорія: вища
Педагогічне звання: учитель-методист
Адреса: КЗ "Верхньотерсянська ЗОШ І-ІІІ ступенів" Гуляйпільської районної рада; 70224, Запорізька область, Гуляйпільський район, с.Верхня Терса, вул. Центральна, 68
Спеціальність: російська мова і література
Кваліфікація: філолог. Викладач російської мови та літератури
Посада: вчитель російської мови та зарубіжної літератури
Стаж : 22 роки
Кваліфікаційна категорія: вища
Педагогічне звання: учитель-методист
Адреса: КЗ "Верхньотерсянська ЗОШ І-ІІІ ступенів" Гуляйпільської районної рада; 70224, Запорізька область, Гуляйпільський район, с.Верхня Терса, вул. Центральна, 68
Моє педагогічне кредо
Учитель той, у кого вищу освіту мають не лише розум, а й серце.
Для того, щоб люди знаходили щастя в своїй роботі, необхідно три умови: робота повинна бути їм під силу, вона не повинна бути виснажливою і її обов’язково повинен супроводжувати успіх. Д. Рескін
Завжди розмірковую:
Є сім чудес світу…
Є ще одне – дитина – Людина.
Пізнати, зростити, підготувати до життя – завдання вчителя
Розумію, що:
Учитель літератури – це не тільки фах, це стан душі.
Переконана, що:
Книга – це потужне джерело для розуму і серця, вона примушує нас думати, а
отже не бути байдужими до себе і до тих, які поруч.
Моя методична проблема
Розвиток творчих
здібностей учнів шляхов інтерактивних форм навчання на уроках зарубіжної
літератури та російської мови в умовах ІКТ.
Педагогічне есе
Наука, дидактика, методика…
Перегортаю сторінки фахових видань… цікаво… читаю й
перечитую літературні твори, бо без знання художніх деталей, письменницького
стилю не варто йти на урок літератури.
Періодика, методичні посібники, нормативні документи –
переосмислюю, опрацьовую.
Щось - запам’ятовую, інше – глибоко
вивчаю, а цей матеріал переношу в свою практику, враховуючи
особистісно-зорієнтовані знання, нахили, інтереси моїх учнів.
Викладаючи літературу неодмінно
консультуюсь з підручником історії, отримую інформацію, вчитуючись в матеріал з
народознавства, порівнюю з іншими світовими шедеврами.
Систематична самоосвіта, студіювання
педагогічних видань, спілкування з учнями, з батьками, відвідування бібліотек,
робота за комп’ютером.
Думаю, як зацікавити учня книгою. Адже сьогодні
телеекран, монітор комп’ютера, дискотека…
Впевнена, мене ніколи ніщо замінити не
зможе.
Я ж не просто розповідаю, пояснюю, я
вступаю в живий контакт з учнем, я запрошую його до спілкування, даю можливість
отримати душевне тепло. Переконана, діти чекають учителя, хочуть бачити його
очі, чути голос, бачити тих, хто «залюблює» їх в мову, в літературу.
Я ніколи не допущу своєї професійної
некомпетентності. Щоб цього не сталося, я намагаюся підніматися сходинками
майстерності. Фахові знання, набуті в університеті, постійно доповнюю. Вивчаю
досвід своїх колег, прискіпливо відбираю родзинки з напрацювань учителів
України. Створюю систему своєї роботи, впроваджуючи кращі здобутки відомих
майстрів країни.
Щоб проводити урок на науковому,
методичному, виховному рівні визначила для себе пріоритетні напрямки,
відпрацьовую їх.
Дізналася, що є нова комп’ютерна
програма – не дала собі спокою, опанувала її.
Самовдосконалення, творчість – ось
те, до чого прагну.
Книги, плани, уроки, поїздки,
зустрічі…
Складно, проблематично підтримувати себе
на мажорній ноті.
Я – оптиміст. Тому вірю в краще.
Мрію про обладнаний кабінет за останнім словом науки, техніки.
Мрію, мрію…
Над Верхньою Терсою заходить сонце.
Повільно ніч окутує своїми крилами моє село. Виходжу на вулицю, дихаю повітрям
чистим, живим, і знову думаю…
Дедукція, індукція, синтез, метод
аналогії, занурення, мозковий штурм, методи рейтингу, незалежне тестування,
індивідуальна робота, моніторинг…
Засинаю, думаю…Упевнена, що у школі не
повинно бути випадкових учителів. Я б запропонувала під час вступу до вузів із
спеціальними предметами обов’язково здавати екзамен на:
· Любов
до дітей;
· Доброту
та чуйність;
· Толерантність;
· Доброзичливість;
· Відсутність
користолюбства;
· Комунікабельність;
· Уважність;
· Організованість;
· Дисциплінованість.
А потім ще тестувала б випускників вузів, щоб
переконатися, чи не розгубили ці моральні неоціненні надбання, чи віддадуть це
дітям, чи виховають це у них. Таким я бачу учителя і до такого прагну.
Учитель – це не просто професія, це стан
душі.
Ранок. Усі домашні справи виконую
автоматично.
«Треба…» - щось говорить чоловік.
«Мамо,…» - звертається син.
Відповідаю, допомагаю, підтримую. Дорога до
школи. Знайомі обличчя. Клас, учні, дзвінок, у мене урок.
Я живу…
Це моє життя.
Ви, Ірино Леонідівно, справжній, супер-вчитель
ОтветитьУдалить